search menu linkedin2 twitter facebook cross check arrow-left arrow-right play share pause2 instagram

Allen & Overy stopt met jaarlijkse beoordelingsgesprekken

05 oktober 2018

Allen & Overy Amsterdam start op 1 oktober met een nieuwe beoordelingssystematiek. Het jaarlijkse beoordelingsgesprek vervalt. In plaats daarvan kunnen medewerkers het hele jaar door om feedback vragen. Dit doen zij met behulp van een mobiele app, Compass.

Aanleiding voor dit initiatief is input van medewerkers zelf: veel van hen gaven aan dat een jaarlijkse beoordeling geen gebalanceerd beeld geeft van hun prestaties en ontwikkeling. Compass wordt al toegepast in een aantal andere A&O kantoren en de ervaringen zijn positief. 

“Onze medewerkers geven aan dat ze behoefte hebben aan frequente feedback: ze willen graag leren en vragen om duidelijkheid en transparantie over hun ontwikkeling,” zegt Martine Brouwer ’t Hart, Head of Human Resources bij Allen & Overy Amsterdam. “Met deze nieuwe beoordelingssystematiek zijn zij zelf in de lead en kunnen zij het hele jaar door feedback vragen die hen helpt om te zich te ontwikkelen.”