search menu linkedin2 twitter facebook cross check arrow-left arrow-right play share pause2 instagram

Hoe je dag eruit ziet, is onvoorspelbaar

“We adviseren verschillende cliënten in uiteenlopende zaken,” zegt Joyce Leemrijse, partner en notaris Corporate. “Dat vraagt om flexibiliteit en toewijding. Geen dag is hetzelfde.”

Joyce: “Van corporate governance tot fusies en overnames en herstructureringen, met het passeren van de notariële akte zijn wij het sluitstuk van alle closings binnen kantoor. Dat maakt het werk zo leuk! Die bijzondere momenten vieren we hier graag samen.”

“Het is een paradox, maar op het onverwachte moet je altijd voorbereid zijn”

Overzicht houden

Raoul Hagens, kandidaat-notaris: “De overname van het Duitse techbedrijf Fyber GmbH door onze cliënt RNTS Media N.V. was een zaak waarin veel disciplines samenkwamen en waarin we van het begin tot het einde betrokken waren. Van de onderhandelingen over het bod en de voorwaarden, de financiering door de uitgifte van nieuwe aandelen en het organiseren van de aandeelhoudersvergadering, tot het meedenken over de governancestructuur na de transactie en de optieplannen voor het personeel. Het is belangrijk dat je tijdens zo’n proces het overzicht behoudt en je niet verliest in de details.”

Voorbereid op crisis

Raoul: “Het is het een paradox, maar op het onverwachte moet je altijd voorbereid zijn. Toen DE Master Blenders zijn koffieactiviteiten fuseerde met die van Mondelez International, werden er bedrijfsonderdelen in een groot aantal landen overgedragen. Door de crisis in Griekenland konden betalingen die via Griekenland liepen opeens niet meer worden uitgevoerd. Door snel te schakelen met de cliënt en de betrokken adviseurs zorgden we ervoor dat de transactie niet onnodig vertraagd werd.”

Brede ontwikkeling

Joyce: “We zijn onderdeel van de praktijkgroep Corporate, maar we werken geïntegreerd samen met vrijwel alle praktijkgroepen binnen kantoor. Hierdoor ontwikkel je je over de volle breedte van het vak. Je krijgt daarin al heel snel eigen verantwoordelijkheid met eigen cliënten. Ik denk dat A&O daarin erg verschilt van andere kantoren.”